El municipi organitza, juntament la resta de localitats de la Mancomunitat de Pego i Les Valls, una sèrie de rutes urbanes per commemorar el Dia Mundial del Turisme
El lema escollit aquest any per a tal efemèride és ‘Turisme i pau’

Pego celebrarà el pròxim 27 de setembre el Dia Mundial del Turisme amb unes rutes urbanes, organitzades conjuntament amb la resta de municipis de la Mancomunitat de Pego i Les Valls (l’Atzúbia i Les Valls). Una iniciativa que, baix el lema escollit per a l’efemèride, “Turisme i pau”, es busca donar a conéixer els pobles remarcant l’important paper d’aquests en la recerca de la pau a través del turisme, més important que mai.
Així, el divendres 27, a les 10 hores, es farà una ruta per conéixer les curiositats de la Vila emmurallada ‘Explorant Pego: Carrers i Llegendes’. L’endemà, dissabte 28 de setembre a les 11 hores, tindrà lloc la segona de les rutes, ‘Ebo, Poble Viu: Històries que parlen en cada cantó’. I a la vesprada, concretament a les 18.30 hores, està prevista la ruta ‘Ermites i Tradicions de Pego: Un passeig per la història’, una proposta amb la qual es recorrerà poc més de sis quilòmetres per conéixer les ermites de Sant Miquel, Sant Josep i Sant Antoni. Finalment, diumenge 29 de setembre, a les 10 hores, es realitzarà la visita ‘Camins d’Història: Descobrix l’Atzúbia a través de les curiositats’.
Les rutes són gratuïtes i de dificultat baixa. Les places són limitades per la qual cosa cal realitzar inscripció prèvia i obligatòria al web: (https://www.pegoilesvalls.es/es/experiencias).
Des del departament de Turisme recorden també que els diumenges 22 i 29, de 12 a 14 hores, romandrà oberta la cova de Canelobres, a l’Atzúbia. “Es faran visites guiades cada mitja hora i es recomana reservar prèviament el torn”.